Blev en pysslardag

Efter skolan idag hoppade jag som vanligt av i stallet. Det kändes som att huvudet skulle sprängas så ont hade jag. Frusen och det vräkte ner snö utomhus. 

Jag skyndade mig att mocka och göra mat. Sen hämtade jag Fanny som var lite sur idag..  förmodligen eftersom att det inte varit jag som hämtat henne i hagen på flera dagar. Hon höll käften men kom till grinden.

Jag hängde upp täcket på tork och tog fram ryktstenen. Borstade länge, så länge att golvet var fullt av fuxfärgade hår.. sen borstade jag med magic brush, därefter med en vanlig borste och efter det pälsglansade jag och borstade ut man och svans. Hovarna kratsades (oerhört slarvig med det annars). Till sist friserade jag lite hovskägg och flätade svansen. När jag skulle lägga på stalltäcket upptäcker jag en reva!! Efter en natt.. sjukt dålig kvalité.. det förra var det en liten reva i men på 2 säsonger?! inte på en natt.. Otur att Fanny skulle fastna i det.. stackarn..

Imorgon får hon på sig skon, sen ska jag försöka trimma i veckan. På fredag har jag kvällen så det blir eventuellt ett besök till ridhuset då, det var längesen!

Bild

på  tal om snö liksom..

 

Leave a comment