Fäller som en gris

Tog extrem lång tid att borsta idag eftersom att hon fäller som en gris just nu. Jag är ju jävligt envis vad det gäller allt.. typ. Så inte kan jag ge mig så länge det lossnar hår heller.. suck.
Tog 10 i 9 bussen ut till stallet idag. Jag vaknade ju kvart över 6 imorse. Maja bor hos mig i veckan och hon gör ju fortfarande praktik på travet. 
När jag slutligen hade borstat klart så gjorde jag klart och red ner på slingan. Efter ett varv där fick jag för mig att rida uppåt och ner mot potatislagret. Allt gick fint och vi gick längs med stallbacken ner och när jag ska svänga in på en stig hinner jag inte gå långt föränn Fanny vänder på en femöring och drar. Jag hinner fånga henne fort nog och började rida dit igen, hon gör om det kanske fem gånger innan hon slutligen ställer sig rätt upp på bakbenen och kastar sig rätt in i skogen. Fanny har aldrig gjort något sånt här förut så till slut tänkte jag.. att hon kanske vill visa något med detta. Jag vände och gick tillbaka. Och Fanny började andas igen. När jag kom upp till ridskolan så red jag in på hoppstigen en sväng där hon fick hoppa några lämpliga skutt. Då blev Fannybannybanan glad. Finns inget bättre än morötter och hinder i skogen för Fanny 🙂

När jag kom tillbaka var det inte länge kvar tills bussen gick så jag fick springa bort med grejorna och skynda mig ner med Fanny i hagen.

Känns helt okej ändå att komma hem kvart över 12 och veta att allt är klart. Men samtidigt lite jobbigt då jag blir så understimulerad då… 

Bild