Praktiken är slut..

..och det känns så jävla tråkigt. Skulle inte klaga om jag fick kliva upp tidigt på måndag och åka dit iallafall. På torsdag är det trav så då kommer jag nog att infinna mig där.

Idag ska jag äntligen rida Fanny. Har knappt hunnit rida på hela veckan. Känns som skritturer inte är någon mening, hon behöver få ut och springa mycket och fort. Det har inte riktigt känts som läge för det på halkbanan i bäcksvarta mörkret.

Jag kommer att sakna travet så otroligt mycket. Så otroligt mysigt och kul att vara det. Jag tror faktiskt inte att jag kommer att jobba i något ridstall efter gymnasiet. Jag vill på kvar här i norrland och då finns inte samma möjligheter för det. Jag tycker att trav är minst lika roligt och vill därför gärna fortsätta att hålla på och även jobba med det.

Nu får jag ändå passa på att njuta av lovet på så vis att jag kan trimma Fanny riktigt mycket under ledigheten nu. På torsdag kommer hovslagaren så får Fanny nya fötter.Bild

att det bara sen dess att denna bilden togs har hänt så otroligt mycket med Fanny kropp är nästan galet. Vilken utveckligen pärlan gör!