brumbrum

Idag har jag inte suttit på en endaste häst, jag har inte suttit bakom en endaste häst.

Jag har suttit bakom ratten på 2 skotrar och 1 bil istället.

Eftersom att Fanny har tappsko så passade jag på att åka till fjällen idag. Det är sällan jag tar mig iväg annars. Jag skulle kunna.. men då har jag dåligt samvete istället.

Imorse for jag,mamma och pappa mot åkersjön. Emil var hemma så jag kunde låna hans skoter idag. Blev även att jag körde pappas en stund. Det var härligt uppe på fjället, finväder till en början men sen drog det ihop sig. Vi for upp på ansättern för tradionsenligt fika. Sen for vi ner en sväng till bakvattnet, upp mot önrun och sen tillbaka till parkeringen.

Påväg hem hann jag stanna hos Fanny och byta innetäcke på henne.och ställa in alla remmar på både det nya innetäcket och det nya regntäcket. Känns skönt att ha det klart!

Från stallet satte jag mig bakom ratten och styrde oss hemåt. Hyffsat stabilt ändå, alla lever, bilen är hel och jag har inte skadat någon annan, borde väl vara godkänt?!

 

Imorgon är det skola, dubbla mattepass.. gahh

Efter skolan ska jag dra av päls åt Fanny och på tisdag kommer hovis och slår på skon.

 

Bild

bjuder på gammal!

Leave a comment