Lätt att tro

Att jag är för snäll med min häst. Men jag har tydliga gränser. Vissa tycker säkert att det är konstig att jag säger åt henne ibland och ibland inte. Men för mig är det stora skillnader som oftast bara jag känner som spelar in. Tex när hon bockar, ibland gör hon det för att slippa undan arbetet, då blir jag arg. Men ibland gör hon det för att hon är pigg och glad, då blir jag inte arg på samma vis. Jag uppskattar Fannys sprudlande livsglädje. Vilket Zickan fick erfara idag när jag åkte rodeo på Fanny, jag tror Zickan blev mest svettig av att se det hela. Fanny hade nämligen vilat sen i torsdags och när det dessutom har kommit snö igen är Fanny inget annat än glad.. Helt otroligt vad glädjeskutt det blev idag, närmast till en avsittning var jag nog när hon bockade iväg mig framför sadeln, då gäller det att vara snabb tillbaka och invänta nästa skutt.. hehe.
Vi avslutade med att dressyra lite på ängen och sen lekte jag och Zickan montéryttare hem.. ehm.. ja, hoppas ingen såg oss 😉

Leave a comment