Tappsko

Nu har hästen tappsko. Så jävla typiskt. Fanny som är så svår och det känns så onödigt med lugnande för en hov. Samtidigt kan jag inte ringa dit hovslagaren och “prova” för att sen boka ny tid om det inte går..
Till anledningen..
Jag ringde till hööks och lade undan ett regntäcke som jag skulle hämta ut idag. Det bra var att hon med sitt mellantjocka innetäcke skulle få det alldeles lagomt när hon nu har fått ett nytt regntäcke som passar.
Under natten fastnar Fanny med en baksko i täcket när hon ligger ner och såhär såg det ut när de skulle fodra fredagmorgon..
Bild

Fanny blev då både en baksko och ett stalltäcke fattigare..
Idag har jag varit ut och kollat hoven då hon var lite väl arg på mamma igår. Hoven ser bra ut så det ska nog inte vara så svårt att slå på skon 🙂 Stalltäcket därimot var helt förstört.

Så idag blev jag ganska många hundra fattigare och 2 täcken rikare eller plus minus noll  så blev jag egentligen 1 täcke rikare, stalltäcket ersattes bara av ett nytt.

Bild

 

Detta ursnygga regntäcke!

Bild

Och nytt stalltäcke, det blev blått igen.. 🙂

Priset på dessa var;
699:- för regntäcket, bra pris tycker jag!
449:- för stalltäcket, också billigt men kvalitén kändes något klen, vi får se hur länge det håller men det var det enda de hade hemma som var i rätt tjocklek. Fanns ett annat som kändes lite mer slitstarkt men det var 280 g och det blir för varmt.

Denna tappsko gör ju att Fanny får vila i helgen (med dåligt samvete). Fan vad lat jag varit i veckan…
Det gör också att jag passar på att fara en sväng till åkersjön imorgon för en skotertur! 🙂

Leave a comment