Fredag=trav

Jag var fram tills vecka 43 år 2013 helt ointresserad av trav. Jag hade vissa körkunskaper bakom brukshäst sen tidigare.
Jag “åkte” sedan på en körpraktik som var obligatoriskt för oss 1or på Dille. Jag hamnade i ett stall på Östersundstravet där jag trivdes bra. Jag fick under första veckan börja rida lite smått på en häst som sutten på enstaka gånger innan. I slutet av första vecka fick vi även följa med på en motionsrunda. Vecka 2 fick jag köra betydligt mycket mer då jag ändå hade “visat” att jag kunde. Alla utryck och utrustning var ju helt nytt för mig.

Vecka 7 2014 åkte jag tillbaka till samma praktikplats och fick nu köra ännu mer och lärde mig ännu ännu mer. Jag hann vara med på  några travtävlingar under min tid där och fick även erfara en travgala.

Min praktik är slut men jag hänger fortfarande i.. förmodligen för att det är så förbannat jävla kul! Nästa häst jag skaffar kanske blir en travare, vem vet?

Med att jag hänger i menar jag att jag såklart tar varje chans till att vara med, hjälpa till, se och lära mer. Och för varje gång lär jag mig faktiskt mer.

Igår var det kvällstrav på Östersundstravet. Jag, Maja och Elina var på plats och jag stökade på “som vanligt”. Bonzai Wibb startade från team Skoglund och slutade som 7. Han gick in i tuffare lopp än sist då han slutade som 1a och fick kanske inte bästa förutsättningarna igår under loppet.

En sen kväll på travet blev det, kul kul 🙂

Leave a comment