Skitväder

Nu när det bara är mittemellan, halt och blåsigt kan det bara bli sommar istället. Fan.

Var så jävla taggad på att trimma häst idag men när jag kommer ut från skolan håller jag på att blåsa bort. I ås blåser det jämt, fläktar det i stan är det orkan där, typ. Det slår aldrig fel.

Jag mockade och grejade bara idag. Efter det tog jag in Fanny och borstade av henne lite överflödig päls. Satan vad hon fäller. Efter det fick hon vara inne eftersom att det blåste så mycket och hon står väldigt oskyddat i sin hage.

Till helgen planerar jag ett ridhusbesök. Jag har blivit så jävla dålig på att trimma riktigt utan har lallat på i typ en månad. Inte ens ett besök på ridplanen har jag lyckats åstadkomma. Men mycket trim och dressyr i skogen och mycket galopparbete har vi sysslat med.

Idag började skolan igen, kul att träffa alla som man inte sett på en månad men det passar inte mig att sitta still inne. Jag vill jobba och röra på mig på dagarna.  Jag kommer nog aldrig att klara av ett kontorsjobb.. fy.

Bild

en trimmarbild!

Leave a comment