Ridhustime

Idag blev det ridhuset. Jag var ledig på eftermiddagen och ridhuset var fortfarande bokat för min klass så jag tog tillfället att rida där innan lektionerna började. 

Jag började med att jogga lite, hon kändes på hugget och lite springig. Lite tjaffs i munnen i början. Idag var en sån där dag då jag var lite konfliktbenägen och tog tag i allt som hände. I början kunde Fanny inte galoppera. Det såg jag allt till att hon kunde. 
På slutet plockade jag upp henne och satte tryck, något jag inte gjort under hela vintern. Shit i helvete!!! Åhhh hon är så fin! Att det kan ge en sån välbehagskänsla när det verkligen fungerar. Visst hon tycker det är jobbigt och till slut slår hon ifrån. Men att kunna morra till en gång när hon försöker stanna och hon lite motvilligt bara fortsätter (med ett besviket pip såklart)! Det är känsla! jag är så glad just nu!

Bild
D
en där ryggen och galoppen och det fungerade även i höger varv. jag är så glad helt enkelt.


Bild
Nöjda!

Leave a comment